Om erachter te komen wat de verschillende perspectieven zijn met betrekking tot de uitvraag, alsmede om de kern van het vraagstuk te kunnen definiëren, is het nodig dat we zowel van de relevante stakeholders als van de deelnemers horen waar mogelijke obstakels liggen op individueel en organisatieniveau. Tevens waar wensen, behoeftes en uiteraard kansen liggen, om de doelstellingen, zoals geformuleerd in de vraag, te realiseren. Mensen zijn alleen bereid tot het veranderen van hun gedrag als ze intrinsiek gemotiveerd zijn. Het uitgangspunt is: “geen hulp zonder hulpvraag”.
LEIDENDE PRINCIPES BIJ MAATWERK
Gedragen beeld: “meet them where they are”
Wij willen impact en doen dus wat nodig is
Wij vinden het belangrijk, dat datgene wat we doen ook daadwerkelijk iets oplevert. Soms ontstaan er tijdens een traject situaties die invloed hebben op de planning. Alleen door in het moment te zijn met wat zich ontvouwt, kunnen we adequaat reageren. In dit proces is regelmatige tussentijdse afstemming en flexibiliteit cruciaal, zodat we in co-creatie de koers kunnen wijzigen als dat nodig is.
BASISPRINCIPES BIJ DUURZAME TRANSFORMATIE

Eerst je mindset
Gedrag verandert niet als de waarden en overtuigingen die je gedrag sturen hetzelfde blijven. Pas als je mindset verandert, beklijven de praktische vaardigheden en kan je een begin maken met je eigen transformatie.
De volgende Blog
- days
- hours
- minutes
- seconds